Najnowsze programy multimedialne
Następna część konferencji to prezentacja najnowszych programów multimedialnych najważniejszych polskich instytucji medialno-kulturalnych „Konwergencja po polsku”. Udział wzięli: Leszek Bogdanowicz - dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP S.A, Marek Kapturkiewicz – wiceprezes Onet.pl S.A., Konrad Kęder - redaktor naczelny Witryny Czasopism, Paweł Nowacki - redaktor naczelny Wiadomości24.pl. Prezentacje komentował prof. Wiesław Godzic. Nowością w internecie i cyberprzestrzeni ma być wolność wyboru miejsca, czasu i treści przez użytkownika. Jest to ważne przede wszystkim dlatego, że za około 10 lat planuje się wprowadzenie telewizji interaktywnej. Ma ona wyprzeć dotychczasową telewizję. Odbiorca w myśl tej idei może zostać również nadawcą. Oferta programowa ma być w założeniu nieograniczona. Konsekwencją wprowadzenia telewizji interaktywnej będzie nowy model konsumpcji. Zostanie ona rozciągnięta w czasie. Zwiększy się efektywność produkcji i dodatkowe przychody. Wprowadzony zostanie zamknięty cykl konsumpcji treści i wielokanałowy przekaz. Spowoduje to przedłużenie kontaktu widza z nadawcą. Internet jest narzędziem kształtującym dziennikarzy. Samodzielnie decydują oni o treści, którą chcą przekazać i o źródłach z których korzystają.
Inaczej funkcjonują w sieci artyści i osoby zajmujące się działalnością kulturalną. Tutaj niezbędne są filtry, które odrzucą twórczość niskiego poziomu - artystów nieudolnych i przeceniających swoje możliwości. Ważna jest tutaj rola pism internetowych zajmujących się kulturą. Jest ich obecnie 300-350 działających aktywnie (zarejestrowanych jest około 500). Profesjonalizm przekazu opiera się na zainwestowanych weń środkach finansowych. Nie sprzyja mu brak honorariów dla osób publikujących teksty w internecie.